Min Katt sitter på kåken!

Ja, det var det jag drömde iallafall...Haha, hur f-n får man till allt egentligen...Hahaha..Det här är nog det sjukaste jag har drömt...Hur skulle en katt kunna hamna i fängelse liksom???..Hahahaha...


Jag drömde iallafall att han satt inne...Och att jag var och besökte han(haha, kan knappt skriva detta)...Och jag var så ledsen och förtvivlad över att jag flyttade ifrån han för några år sen..när jag flyttade hemifrån...Han är utekatt så kunde inte direkt släpa med han till stan...

Och nu så skulle han få sitta inne ett tag..ett halvår skulle han var borta...Haha...Ja, det är vad jag kommer ihåg från drömmen...Visst är det sjukt...


Dock hade han varit människa så hade han lätt kunnat sitta inne nu..Så som han har betett sig det senaste dygnet...

Ja om både han och dom han har haft ihjäl var människor vill säga...


När jag kommer ut till landet så brukar han alltid komma fram till mig direkt ..men den här gången komma han inte...Även fast jag ropade...Vet ni varför?? Jo för att han satt på framsidan nedanför trappen och tvättade sig med tassen på musens svans...Jag blir jättearg när han håller på och leker med dom små på det sättet...Ja, jag vet att han är katt och det är vad utekatter gör ..inget som går att hindra...Men jag kan tyvärr inte låta bli att bry mig och slita bort han därifrån...

Så jag tog in han i huset och så fick han vara därinne ett tag...och sen började det ju åska och regna som bara den...Musen verkade leva men han dog nog av chock skulle jag tro...För Mr kaxig hade nog lekt med han ett bra tag...

Så min katt blev ju såklart VÄLDIGT sur på mig...Så han gick och betedde sig som en riktig liten unge...gjorde allt som han inte fick ..så gick han ut på altanen...det är inglasat så en fjäril virra ju omkring där såklart..I hans höjd...Så han började ju att jaga den lite smått...och sen slå på den mot rutan...och tryck tassen på den och dra den nerråt men då fick han gå därifrån(haha vilken morsa jag är va)....Så lyckades jag släppa ut fjärilen tillslut...Det roliga är dock att han såg verkligen ut som en trotsig unge i ansiktet...haha , helt sjukt men sant..

Och imorse så skulle jag hämtai n han ..då kom han och skrek på vägen...Med en MUS i munnen...så då fick han lite skäll hehe...och så sa jag åt han att han kunde stanna ute...och tro mig han fick stanna ute länge...För jag somnade om till 12:30 haha...
Så han la musen på marken ..och satt och tvätta sig så där drygt som dom gör vet ni...

Men nu på eftermiddagen så lyckades jag rädda en mus han lekte med...
Jag kom i tid...Han låg på gräsmattan och musen låg framför honom...och bara skaka...Så jag tog han...Och gick in med han...Och sen gick jag ut för att kolla om den levde...Och då stod stollen i mitt fönster som var lite öppet...Så han stod med huvudet o tittade ner på mig(där det var öppet) och skrek...hehehe...Han hörde väl min röst antagligen...

Men dom är inte dumma ni..För han var inne en timme typ...Åt och sov...Och sen gick han ut och smet direkt til lden platsen och gick o leta och lukta efter musen...som förhoppningsvis var borta....




XOxo Alexia

Kommentarer
Postat av: Arjan

Vad kallar du zoo för da?



det är ju typ fängelsen för djur...anser jag iaf..



jätte söt katt du har :)

2009-07-18 @ 15:12:42
URL: http://arjanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0