Snälla, säg att du skämtar...SVININFLUENSAN


                                          (Bild:google.se)



Nu börjar jag bli orolig och väldigt nojjig..FUCK ..Rent ut sagt..Jag vet inte vart jag ska ta vägen...Jag vill inte bli drabbad..Jag vill inte bli sjuk...Jag vill inte ligga  i respirator igen...JAG VILL INTE DÖ..Inte än..Jag är ju bara 21 år...Mitt liv har precis börjat...Snälla GUD..Låt mig få slippa allt som har med SVININFLUENSAN att göra...SNÄLLA

Vi har ju alla hört om SVININFLUENSAN som har drabbat många...Och fler kommer det att bli,,,

Och att det är på väg till Sverige var ju inte direkt någon nyhet...Men tidigare än räknat tyvärr...Elr ja bättre att det sker och försvinner än att gå och vänta in det...

Dock trodde jag att min stad var iallafall lite säkrare..eftersom den är så stor...Jag trodde Stockholm skulle drabbas först och värst..Men där har inget allvarligt hänt han killen på Gothia Cup...

När jag  åt frukost imorse så kollade aftonbladet.se... En av mina morgonrutiner typ hehe...

Och där fanns inget om svininfluensan...Och det kändes ju skönt att det verkade som att det hade lugnat ner sig lite...

Och så nu på eftermiddagen kollar jag sidan igen och då möts jag av det värsta...

UNG MAN SVÅRT I INFLUENSAN
Just nu
: Första allvarliga fallet av svininfluensan i Sverige
Man vårdas på sjukhus i NORRKÖPING......WTF???Skämtar du???

Och jag bara känner ...NEEEEEEEEEEEEEJ...+ att jag var på det sjukhuset igår...Som tur var inte så länge...Köpte handsprit(min nya drog de närmsta halvåret hahaha) och hämtade ut sprutor...

Så ja, det är väl nu det är dags att låsa in sig i sin lägenhet antar jag hahah....

Jag är verkligen livrädd för att bli drabbad...Jag har inte direkt världens bästa immunförsvar(stavas det så?).....+ att jag är hjärtsjuk...Så kul...Ja, det är väl bara att ta det som det kommer...

Och han som nu ligger i repsirator på Vrinnevi...är endast 22 år...Läget är allvarligt men stabilt...Han har tydligen åkt på en lunginflammation i samband med influensan...

Han blev smittad av en anhörig som hade varit utomlands...Så alla som har varit utomlands....Kom inte nära=)


Hur känner ni inför Svininfluensan??Är ni rädda??Känner ni någon som har drabbats???

(lånad  från aftonbladet.se)

Så skyddar du dig:

 - Tvätta händerna ofta och noggrant

 - Täck näsa och mun när du hostar och nyser

 - Undvik att röra med händerna i ansiktet: ögon, näsa, mun

-  Undvik kontakt med sjuka människor

 - Om du själv är sjuk, skydda andra genom att hålla avstånd

-  Om du är sjuk, stanna hemma från arbete/skola minst fem dygn efter att sjukdomen började

-  Undvik att ta i hand, kindpussas etc i influensatider

-  Undvik folksamlingar i onödan


(Källa: Smittskyddsenheten)


Kommentarer
Postat av: Leia

Jaså? Hehe, varför rå?? :D



Bor du i samma stad som mig?



Är väl med lite rädd för den där sjukdomen med tanke på att det tydligen bara är unga som dör. Så det gäller att käka grönsaker & annat som är fyllt av vitaminer så det står härliga till så man är i toppform ifall man drabbas. :S

2009-07-16 @ 18:52:26
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: LENA

haha håller med! :P allt bra med dig idag? kram

2009-07-16 @ 21:11:15
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja, samma här. Bättre hålla sig inne och kanske klara sig än att bli sjuk. Tror det är väldigt viktigt att tvätta händerna efter man varit och handlat och sådana saker. :S



Jag bor med i Norrköping :D

Vart här bor du?

2009-07-16 @ 21:20:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: LENA

haha ok ;P jodå med mig är det bara bra! :) kram

2009-07-16 @ 22:51:08
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten

det där med hygien är väldigt viktigt. jag undrar hur många människor som tex vet att handtagen på kundvagnarna är smutsigare än toalettstolarna?

2009-07-16 @ 23:42:16
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten

jag såg just din kommentar.

jag blev varm i hela kroppen, jag fylls av både glädje och sorg, över att någon annan människa upplever saker o ting, precis som jag gör.



Det är en ständig smärta, en oro och ångest som inte alls försvinner med ett fingerknäpp. Hur många gånger har man inte legat o gråtit, skrikit och förbannat sig själv o sin situation, utan någon förändring? Om det gick att bli friskt och som samhället betraktar normal, genom endast vilja, så hade nog vi alla sjuka, varit kärnfriska vid detta laget.



Jag blir så himla lessen att höra att någon annan faktiskt får höra sådant som jag själv har fått utstå, tex orden "ryck upp dig", eller "du är för ung". Det gör ont i mig, eftersom jag inte önskar någon annan detta. du har så rätt i det du skrev, att dessa ord kommer från människor som själva aldrig har mött några hinder.



Hur som helst..

så är jag grymt glad, väldigt tacksam över att du delade med dig av din situation. att du tog kontakt och att du öppnade dig. Jag hoppas att vi fortsätter följas av, o tills nästa gång får du ta väl hand om dig! / kramar från Linda

2009-07-16 @ 23:49:23
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja, de är lata ena. :S Inte ofta man ser dom göra annat än bara åka runt i sina bilar och käka munkar eller nåt.



Varför med datorn? ;P

Jag brukar göra rent tangentbordet lite då och då, speciellt om andra har rört det. Har lite bacillskräck faktiskt hehe. Och häller kokande vatten på disktrasan varje dag.. på så sätt dör alla äckliga bakterier där. UUUUUrk. :S



Tror vi bor rätt nära. Bor nedanför ektorp kan man säga, inte alls långt från ljura :D



Sov sött!

2009-07-16 @ 23:51:51
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0